Ciri2 suami awesome versi Ust Azhar Idrus

4:33 PM


Disebabkan ak da smkin tua
caption2 sebegini akn membuakn
ak sebanyak sedikit teruja..

buah hasil dr stalker2 FB ust Azhar Idrus
(x pat dipastikan original or fake)
apa yg ak nak share kat sini adalah..


CIRI2 SUAMI AWESOME

1. solat fardhu cukup 5 waktu
*of cos la kan*

2. ada kerja gaji RM800-RM1500 ke atas
*yg neh ak kurang setuju..kikiki*
*mk sure hubby ak buat herbalife gak =P*
boleh bayar rumah sewa, beli beras, isi minyak, hantar ke 
tempat keje, nafkah zahir boleh bagi, 
bukan nafkah batin je tau
*cough cough*


3. Ada kenderaan :
*ini wajib bg ak..hoho*
moto kapcai dah cantek. honda EX5 orait sgt
la tu dgn 2 helmet
basikal pun boleh tp penat kayuh
kalau dr Bangsar ke KLIA
sebaik ny kereta sbb nanti nk bawa
isteri mengandung ke klinik stp bulan


4. Lulus ujian fardhu 'ain sek rendah
Makna ny boleh mandi wajib dgn baik
*part neh ak stuju bangat!!*
boleh ajar isteri mandi wajib dgn betul


5. Boleh baca Al-Quran & mengajar walaupun 
setakat "Alif Ba' Ta'" sampai surah "Iqra'"


6. Jenis lurus, baik & baik hati
tak menipu, xde sampai menipu kata nak
g Mydin tp g mengurat jiran taman sebelah


7. Dia paham kamu, kamu paham dia
paham jiwa gitu serasi bersama
berbeza tp boleh masuk


8. Gedik joget-joget pun depan bini & ank2 je
depan org lain sopan santun gitu
*sebijik cm abg ak, tp dpn org control abes*


9. Jenis x cemburu buta sgt
cemburu macam ni ok..
"Ehemm..ramainya kawan laki kat opis..
jangan sampai lupa abang tau"


10. Belajar takat PMR je pun takpe
janji cara dia fikir tu matang dari yg belajar PhD
*blaja tinggi2 pun utang keliling pinggang*


11. Jenis yg x over
kalau dia jenis diam takde lah sampai 
org kata tak bergaul dgn org lain
kalau dia byk bercakap pun 
takdelah sampai mengata2 org lain


12. Malas ke masjid tp pergi gak

dlm sehari tu 2x sekurang2nya 
Maghrib & Isya'
*plg malas pun jadik imam kt rmah*


13. Dengar jugak ceramah Agama
walaupun tak kerap ke kuliah agama
tp bila tengok Youtube Ust Azhar Idrus
ngajar tu sampai terlupa nk tengok bla
kalau ada kuliah kat masjid
muka dialah ada di antara org2 kg


14. Boleh susah senang bersama
kalau isteri nangis..
dia tolong riba isteri & tenangkan
kalau isteri sakit..
dia tolong jaga dr mlm sampai pagi
*part ni dlm novel, drama byk arr..*


15. Jenis senyum sokmo
*jnis yg lawak2 pun ak suke..kikiki*


16. Tak tengok sgt awek cuns
dok tengok bini dia je
walaupun bini dia tak cuns
tak cun tak pe, boleh tutup lampu
*ayat last x boley blah*




** dakwah di hujung jari skrg neh =)

Baca entry lain

3 darlings

  1. same la kite, dah makin tua.bila nak kahwin ni.wahaha

    ReplyDelete
  2. Kalau ada ciri2 macam ni, confirm aku terima jer. Hahaha

    ReplyDelete
  3. cipot: haha..bila2 jom lumba!!
    teena: tau xpe..1 dlm sejuta kot =)

    ReplyDelete

DRAMA QUEEN